Jak zacząć trening?

Dobry narciarz biegowy nie powinien cierpieć na zaburzenia równowagi i mieć naprawdę dobrą kondycję, aby wytrwać w regularnych treningach narciarskich. Ponadto, aby uprawiać ten spor niewskazane są problemy z krążeniem, wady serca, a także problemy z wydolnością mięśnia sercowego. Treningi narciarskie należy wykonywać w bardzo niskiej i spokojnej intensywności, dlatego takim osobom zaleca się najpierw wykonanie kilku próbnych treningów, aby mogły ocenić możliwości swojego organizmu. Warto jednak pamiętać, że narciarstwo biegowe to sport przeznaczony dla każdego bez względu na wiek. Na stokach każdego dnia spotykamy małe dzieci, które dopiero uczą się podstawowych technik narciarstwa, jak i seniorów, którzy wykorzystują pasję do narciarstwa po to, aby dbać o dobrą kondycję. Ciekawostką jest to, że w wielu krajach skandynawskich pasja do narciarstwa motywuje do codziennego wysiłku nawet osoby starsze (po 90. roku życia).

Jak zacząć?

Aby czuć się pewnie podczas jazdy na nartach, wystarczy wyznaczać sobie cele, które chcemy stopniowo pokonać. Trening na nartach angażuje wszystkie grupy mięśni naszego ciała, dlatego jest to sport, który poprawia ogólną kondycję organizmu i jednocześnie pomaga w uzyskaniu lepszej wydolności mięśnia sercowego. Podczas jazdy na nartach pracują głównie kończyny górne i dolne, barki, mięśnie grzbietu, a także mięśnie brzucha. Aby dobrze przygotować się do rozpoczęcia własnych treningów na nartach pomocne mogą być spacery, a także nordic walking, aby przyzwyczaić się do treningu z zaangażowaniem kończyn górnych. Dawniej ten sport określany był mianem treningu imitacyjnego przez narciarzy wyczynowych.

Zdjęcia